Februarutfordringen

mandag 24. mars 2014

Forsiktig

Det er vel ganske kjent at jeg som oftest scrapper med hvit cardstock som bakgrunn. Hvorfor jeg gjør det er fordi jeg synes fargene på både arkene jeg bruker og spesielt bildene jeg velger ut å scrappe kommer sterkere frem med en nøytral hvit bakgrunn, dessuten liker jeg kontrasten.  Så hvorfor har jeg nå da valgt noe annet ??  Rett og slett for at jeg liker arket så godt at jeg velger å gå utenfor min hvite komfortsone for å bruke det som bakgrunn. Dessuten har bildet i seg ganske sterke farger som klarer å stå ut selv på en grå og mørk bakgrunn.  Neste gang du skal scrappe gjør et lite eksperiment. Legg alle lagene du skal bruke først på en mørk bakgrunn og så på en lys bakgrunn. Hvor synes du at det viktigste som du skal få frem synes best ??


Jeg begynte med å legge alle lagene oppå hverandre for så å stifte de sammen.  Deretter stemplet jeg med svart under der jeg ville ha lagrene.  Neste lag var hvit gesso sammen med stensiler før jeg avsluttet med dråper av mist i ulike farger.  Tittelbokstavene har jeg limt fast på en del av pakken til en dekorasjon slik at bokstavene ikke skulle ramle fra hverandre eller stå ujevnt.

Litt nærbilder





Materialliste:
Blå alfabet
Button
Chipboardstjerner
PD 13776 Chevron stempel
PD 13788 Bakgrunner stempel
PD 13778 Lin og mur stempel
PD 14874 Gratulerer, Blå
PD 14891 Dataspill
PD 14889 Trevegg
PD 13847 Tavle
PD 13845 Vintage snø
PD 11594 Iskrystall
PD 13751 Web



2 kommentarer:

  1. For en utrolig stilig LO, og jeg får hjerte i halsen av bilde.. hehe.. etter jeg ble mamma ble jeg en skikkelig pyse :)

    Takk for tipset, det har jeg ikke tenkt på før men jeg skal begynne å gjøre det.

    Ha en flott uke ♥

    SvarSlett
  2. Du er bare så rååflink med mørke farger og kontraster! Denne her tok pusten fra meg både pga bildet men også den utrolig digge LOen!

    SvarSlett