Februarutfordringen

tirsdag 22. januar 2019

Fargerikt og enkelt

Hei og hopp!
Elin her i dag, og jeg har tre relativt enkle bursdagskort å dele i dag, alle laget med kun stempler og dotter, i tillegg til kartong og blekk.


Første kort ut er dette. Jeg har brukt et stempel fra Wow-platen som jeg har embosset i hvitt på svart kartong. Stempelet er egentlig én linje, men jeg klippet det i to så det skulle passe planen jeg hadde for kortet mitt. 

Jeg har svertet distress oxide i seks forskjellige farger (Picked Raspberry, Fossilized Amber, Twisted Citron, Cracked Pistachio, Peacock Feathers og Salty Ocean) over bakgrunnen min, splattet litt med vann og en liten pensel over hele panelet og også splattet med de samme blekkfargene jeg svertet med for å få enda mer interesse i bakgrunnen.

Den svarte vimpelen min har jeg sydd fast i panelet med symaskin, og jeg har pyntet veldig enkelt med dotter i farger som passet.

Kort nummer to har de nøyaktig samme blekkfargene, men her er de malt på Bristol Smooth kartong. Hele panelet er satt på en base av rosa kartong fra Papertrey Ink, fargen passet perfekt til det rosa i Picked Raspberry-fargen.
Gratulerer-stempelet fra 100 år-platen er embosset før jeg begynte å male. Den lille teksten på den rosa kartongstripen er også embosset, og jeg satte på to dotter som pynt.
Her er nok et eksempel på Gratulerer-stempelet embosset på bakgrunnen. Denne gangen har jeg brukt akvarellark og også mer vann når jeg malte enn på det rosa kortet. Rekkefølgen på fargene er litt annerledes på dette kortet. Jeg la nemlig merke til på det forrige panelet at teksten ikke kom så godt frem på de lyse fargene, så jeg ville ha mørke farger bak selve Gratulerer-biten, og heller lysere lengre opp og helt nederst.
Her pyntet jeg også enkelt med dotter, svarte denne gangen.

Produkter brukt:
Stempler:
Wow PD18394
100 år PD 18476

Annet:
Dotter, gule, svarte, nr. 866
Dotter, rosa, nr. 867
Dotter, hvite, nr. 865

Håper du ble litt inspirert til å lage enkle bursdagskort med stempler og dotter - de er utrolig kjekke å ha for hånden.

Kreativ klem fra

1 kommentar:

  1. Flotte kort med Nydelige farger!
    Atter en gang... utrolig stilig med hvit embossing på sort!

    SvarSlett