Februarutfordringen

tirsdag 19. mars 2019

Konfirmasjonsinvitajoner

Hei og hopp! I dag har jeg en hel haug med konfirmasjonsinvitasjoner å dele med dere. Fargevalget er kanskje ikke helt tradisjonelt, men konfirmanten ville ha gult, så da fikk hun viljen sin.

Her ligger alle samlet. Det ble litt samleproduksjon, og jeg har aldri fått bestilling på noe sånt tidligere, men selv om alle kortene er like storkoste jeg meg likevel med å lage dem.

Kortet er laget som en lomme, og selve invitasjonsteksten er på tagen inn som kan trekkes ut på høyresiden. Arket Hjul fra Fremtidsdrømmerkolleksjonen var gult og fint på baksiden, så det passet perfekt.
Selv om det er invitiasjoner som skal sendes i posten syns jeg likevel at kortene måtte pyntes litt, så jeg brukte noen gule og hvite roser og roseknopper og lagde en klase, med monogrammet til konfirmanten i midten. Datoen måtte jeg jukse litt med. Jeg brukte stempler fra Kalender-platen, men den går bare frem til 2018. Jeg brukte firetallet fra 2014 for selve datoen, prikken over i-en i mai til punktum etter firetallet, og jeg stemplet 2016 istedenfor 2019 (som ikke finnes på stempelplaten). Jeg stemplet alt med svart farge, scannet det inn på PCen, snudde sekstallet opp-ned til et nitall og endret farge på alt til gult, før jeg skrev det ut fra PCen igjen. Da fikk jeg ønsket farge på datoen, og jeg kunne kopiere opp alle i én fei istedenfor å måtte knote med hver enkelt med stempel og blekk som kanskje ikke hadde matchet bra nok.

Jeg brukte monogrammet også på bakgrunnen på selve invitasjonsteksten (som jeg forøvrig har lekt litt med i Photoshop etter at bildet ble tatt for at ikke de vesentligste delene av teksten skulle være synlig for hele verden).

På tagen har jeg laget et hull og trædd bånd gjennom. Jeg festet en sløyfe rundt med en hjertecharm hengende ned.

Da jeg hadde laget prototypen ble jeg spurt om hvorfor jeg ikke hadde satt på navnet mitt noe sted, så da jeg lagde de endelige invitasjonene lagde jeg meg også et monogram som jeg satte bakpå alle invitasjonene med ordet Håndlaget veldig svakt over. Jeg stanset dem ut med en sirkeldie med bølgekant og limte dem midt på på baksiden av lommen.

Produkter brukt:.
Ark:
Fremtidsdrømmer - Hjul PD 18440
Velkommen lille venn - Klovnestreker PD 17284
Stempler:
Kalender PD 13793
Dies:
Konfirmasjon PD 15130
Sirkel 2 PD 18414
Annet:
Roser, gul 1,2 cm Nr. 55
Båndpakke kul Nr. 623
Båndpakke fargerik Nr. 620

Håper du likte invitasjonene mine, og kanskje ble inspirert hvis du får bestilling på noe tilsvarende selv. Stor klem fra




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar