Februarutfordringen

tirsdag 21. august 2018

Hipp hurra

Hei og hopp, alle sammen. I dag har jeg et lite brettekort å vise frem, laget til en sprek 80-åring og gitt bort sammen med en vase og en diger blomsterbukett. Selve brettemalen har jeg vist frem her på bloggen tidligere, og den står også i årets aprilnummer av Ett trykk.
Når kortet er lukket ser det ganske lite ut, det måler i underkant av 4x4". Jeg har pyntet veldig enkelt med blomster og erstattet midten av de rosa blomstene med perler. Teksten har jeg embosset i hvitt.
Når kortet lukkes opp vises det at det ikke er så lite likevel. Flere paneler med plass til litt relativt flat pynt og litt tekst. Jeg har brukt et ark fra Fremtidsdrømmer-serien som kom tidligere i år, jeg syns disse arkene har så fine farger.
Jeg stanset ut Hipp hurra-ovalen to ganger, en gang i hvit kartong og en gang i mønsterarket. Jeg la bokstavene stanset ut av mønsterarket inni kartongovalen som puslespillbrikker.
På to av panelene inni har jeg stemplet tekster. Begge tekstene er stemplet med blekk fra Papertrey Ink som passet fint til resten av kortet. Noen sommerfugler fant jeg også ut at jeg ville stemple på, de passer veldig fint til sommerfuglene jeg har punchet ut og limt på finérsommerfuglene jeg ellers har pyntet med.

Høyresiden av kortet er en lomme med en tag med plass til en liten hilsen. Jeg har stemplet de samme sommerfuglene også her.

Produkter brukt:
Ark:
Fremtidsdrømmer - Forglem meg ei, rosa PD 18424
Fremtidsdrømmer - Lev, le og ha det gøy PD 18425

Stempler:
Til henne PD 14960
Fantastisk PD 17250
Gratulerer PD 17254

Dies:
Hipp hurra, oval PD 17236

Blomster:
Roseknopper, hvite
Roser, gammelrosa 1,2 cm Nr. 54
Søte blomster, lys rosa

Annet:
Perler, gammelrosa Nr. 826

Håper du har lyst til å prøve deg på et sånt kort, de er ikke så vanskelige å lage. Stor, kreativ klem fra



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar