Februarutfordringen

torsdag 28. februar 2019

TUTORIAL

...på et slags bokkort 😉

Sider inni boka:
Mål: 5" x 12"
Scor på: 2 7/8" - 3 1/8" - 6" - 8 7/8" - 9 1/8"
Perm til boka: 
Mål: 5 1/16" x 7 7/16"
Scor på: 1/2" - 3 7/16" - 4" - 6 15/16"
 Slik skal permen og sidene se ut når de er brettet etter scor- målene.
 Så limer/ taper du sammen sidene inni boka, start i midten.
 Deretter "ryggen" på sidene inni boka.
 Disse limes så fast i permen. Pass på at sidene blir sentrert, så permen kommer bittelitt utenfor sidene oppe og nede.
 Til slutt limes første- og sistesida fast i permen.
 Jeg avrunder hjørnene på ytterklaffen, men det er ikke nødvendig - gjør det du synes er finest.
 Jeg bruker så Gavekort- diesen og stanser ut fire lommer, og klipper/skjærer ut tre kort fra mønsterarket Vennskap, som skal passe oppi lommene. Den fjerde lommen skal jeg ha et gavekort i. Man kan også velge å ha enda et tekstkort/ tekststempel eller penger i, i stedet for gavekort. (Men diesen passer perfekt til gavekort, derfor valgte jeg det)
 Da er det på tide å lime/ tape pengelommene inn i boka, og putter kortene oppi. Jeg bruker Scortape 1/8", da den er smal nok og har godt feste.
 Til lukking har jeg valgt magneter. Jeg setter både + og - på innsida, for når boka da lukkes, vil magnetene få et lag ark mellom seg, og sitter ikke alt for hardt. Hadde de vært direkte i kontakt med hverandre, ville jeg risikert at mønsterarket ble revet i stykker.
 Så over til pyntinga. Jeg liker å hente opp farger og tema fra mønsterarkene, og valgte derfor lilla og gul, samt charms av vinglass og flaske. Jeg startet med Doilie2- diesen, og osteklut.
 Så plasserte jeg blomster først løst oppå for å se hvor de passa best, deretter limte jeg dem fast.
Og helt til slutt plasserte jeg charms, en seambinding- sløyfe og tekststriper på kortet/ boka.
 Håper jeg har skrevet og forklart forståelig...hvis ikke må du gjerne spørre, så skal jeg hjelpe så godt jeg kan. 💛 Lykke til!

Produkter:
Ark:
Dies:
Blomster:
Roser 3,5cm vintage lilla
Roser 1,8cm vintage lilla
Store tulipaner vintage lilla
Store tulipaner gul
Annet:

Kreativ hilsen fra


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar