Februarutfordringen

tirsdag 29. mai 2018

Smil!

Hei og hopp! Det enkle er ofte det beste, sies det. Less is more er en annen variant, som også blir sagt en del. "God is in the details", sa Mies van der Rohe i løpet av sin arkitektkarriere, og sitatet hans har blitt brukt (og omformulert til å inkludere "the Devil's in the details") om igjen og om igjen. Jeg har full tiltro til alle disse sitatene, det er noe ekstra med enkle kort. De er ikke alltid så enkle som de ser ut til, du har nemlig ingen steder å skjule feilene dine. Likevel prøver jeg - hele tiden - å lage enkle kort. Dagens kort er enkelt, men forhåpentligvis ikke kjedelig.

 
Jeg har brukt kun to stempler på dagens kort - fra to forskjellige stempelplater. Vimpelstempelet har jeg stemplet i forskjellige blekkfarger, skjært ut og limt på kortbasen. Noen steder har jeg limt dem rett på kortbasen, andre steder med 3D-puter og 3D-teip i forskjellige høyder.
Her kommer den tyske arkitekten med detaljene inn. Ved å løfte noen av vimplene opp fra resten av kortet, ved å overlappe dem over de andre vimplene og ved å sette på noen få krystaller i ulike størrelser skaper man både enkle, diskrete detaljer og interesse. Likevel er det ikke vanskelig å få øye på den svarte teksten, de fargerike vimplene fungerer fint som pynt.

Med enkle kort er det viktig at de får nok luft, så her har jeg masse hvit plass igjen på kortet. Håper du ble litt inspirert til å prøve å lage enkle kort. Jeg digger å lage dem!

Produkter brukt:
Stempler:
Vimpel - PD12814
Gratulerer - PD17254
Annet:
Krystaller

Kreativ klem fra

1 kommentar: