Februarutfordringen

tirsdag 1. mai 2018

Til konfirmanten

Hei alle sammen, og god 1. mai! Her i Oslo ligger det fremdeles noen klatter med snø rundt omkring, men nå må de da snart smelte? Etter å ha vært scrappesykmeldt siden midten av februar er jeg endelig i gang igjen, og det føles helt fantastisk. Jeg lekte meg skikkelig forrige uke med å lage dette konfirmasjonskortet - håper du kan bli inspirert.

Jeg valgte meg ut tre forskjellige mønsterark til kortet mitt og skjærte til alle sammen. Det største måler 4 x 6", det neste er 1/4" mindre i begge retninger, og det minste er 1/4" mindre i begge retninger enn det grønne. Jeg fuktet kantene på arkene med en pensel og bøyde dem lett utover før jeg limte alle tre panelene oppå hverandre.
Jeg stanset en oval i hvit kartong og en damedie i den lilla kartongen i fire lag. Jeg stanset henne ut så strukturen på kartongen kommer på baksiden, jeg er nemlig ikke så glad i kartong med struktur. Ordet konfirmant er stanset ut tre ganger oppå hverandre og så limt på skyggen, som er stanset ut av det grønne mønsterarket.
Jeg fant noen roser og en peon som jeg kunne pynte med, og stanset også ut noen blader fra det grønne mønsterarket som jeg kunne lime under.
Jeg har brukt de samme arkene på innsidene, og fuktet og krøllet kantene også her. Høyresiden har plass til å skrive personlig hilsen til konfirmanten, mens jeg har laget en pengelomme på innsiden, med en ny die. Den kommer med ferdige brettelinjer, så man legger lim på de små klaffene utenfor brettekanten og bretter dem innover for å forme lommen. Genialt enkelt. Til deg er også to dies i samme settet som lommen (det er totalt seks dies i settet - helt fantastisk), og jeg har gjort som på forsiden ved å stanse ut skyggen i det grønne mønsterarket og selve teksten i hvit kartong. Ordet gratulerer er stemplet med Memento Sweet Plum.
Baksiden har jeg gjort ganske enkel. De samme mønsterarkene som på resten av kortet, og de har også fått samme behandling som resten. Ovalen med teksten er satt på 3D-teip for dimensjon - det ble et tykt kort dette.

Siden kortet mitt ble såpass tykt vil det ikke få plass i en vanlig konvolutt, så jeg lagde min egen. Den måtte jo også pyntes litt. Da jeg monterte konvolutten klarte jeg å rive litt i det ene hjørnet. Jeg kunne teipe det fast på innsiden, men teip på utsiden av konvolutten var ikke aktuelt, så jeg dekket det hele med en kakeserviett, hadde ikke lyst til å lage ny konvolutt. Dessuten pynter kakeservietten opp, ingen vil noengang vite at det er en rift i kartongen under.

Produkter brukt:

Ark:
Fremtidsdrømmer - Drøm ditt liv PD18421
Fremtidsdrømmer - Fremtidsdrømmer PD18426
Dagen er din - Vakre vinger PD 17288

Stempler:
Uslipt diamant PD 13797
Konfirmant, gutt PD17247

Dies:
Hipp hurra, oval PD17236
Blad PD17264
Dame PD16170
Konfirmant PD17262
Gavekort PD18399
Kjære konfirmant 3 PD18407

Blomster:
Peon, grå Blomster65
roser, 1,0 cm grå Nr. 31
roser, hvit
roser 1,0 cm gammelrosa Nr. 36

Annet:
Klistremerkebokstaver PD101 Hvit
Kakeserviett 10 cm Nr. 816

Håper du fant noe ved kortet som kan inspirere deg. Ha en fortreffelig fridag!! Kreativ klem fra

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar