Februarutfordringen

søndag 19. januar 2020

Tutorial - "chalker" teknikk

Jeg har fått en del spørsmål hvordan jeg "chalker" eller kritter svart kartong, så da har jeg laget en enkel tutorial på hvordan jeg gjør det på mine kort. I denne tutorialen har jeg brukt svart kartong, men du kan også bruke samme fremgangsmåte på svart papirpose, og det er også fint å bruke tekninkken på andre farger, som feks kraft.


På dette kortet har jeg brukt en vanlig svart kartong uten noen form for struktur. 
Krittet er et helt vanlig skolekritt .


 Jeg bruker langsiden på krittet og drar det over kortet.



Jeg "chalker" hele kortet, og det vil som du ser bli litt ujevnt, men det er noe av poenget.


Etter å ha påført krittet over det hele så pusser jeg over hele kortet med en svamp, du kan også bruke bare fingerene. Dette gjør jeg for å få av det løse krittet og for at det hele skal bli litt jevnere.


Synes du det blir for lite er det bare å gjenta prossessen en gang til, det har jeg gjort på dette kortet.


 Til slutt har jeg pyntet kortet, og hatt på litt embossing rundt om på kortet 
for å få et litt "rufsete" utseende. 

Som jeg sa innledningsvis så kan du bruke teknikken på andre farger så det er bare å prøve seg fram.
Håper du ble inspirert til å prøve teknikken, jeg synes det er morsomt når du kan endre på utseende på en så enkel og kjapp måte.

Produkter
Ark: 
Stempel:
Dies:

Ha en fin og kreativ søndag!



6 kommentarer:

  1. Tusen takk for a5 du deler og viser. Kjempetøft og skal prøves🙂🙂

    SvarSlett
  2. Kjempekult, tuuusen takk til Mette��

    SvarSlett
  3. Så kul effekt det ble! Råstilig kort! -flott røff detalj på guttekort!

    SvarSlett
  4. Dette ble kjempekult :))
    Flott kort.
    Tusen takk for at du deler fremgangsmåten!

    SvarSlett
  5. Kjempeflott!
    Takk skal du ha...

    -Helle-

    SvarSlett