Februarutfordringen

søndag 19. desember 2010

siste innspurt

Jeg ble vel litt stressa da jeg i morges fant ut at jeg hadde klart å glemme og kjøpe noen gaver, og at jeg ikke kunne vente på at butikkene skulle åpne før gavene skulle overleveres.
Løsningen ble et par smålys med det nydelige englestempelet "Engledrøm", og "god jul" fra plata Konglebust.

Var også så heldig at jeg fant noen halvferdige gaveposer fra i fjor, og de trengte bare siste finish med en blomst og et par stempler, så hadde jeg likevel en liten gave å gi bort.
Papirene er fra 2008 og 2009. Stempelet er fra plata "Julehilsen", og båndet og juleblomsten er også fra Papirdesign


Fant også ut at jeg måtte prøve å male på silkepapiret før det ble overført til lyset, og da ble den fine dompappen enda finere synes jeg. "God Jul"-stempelet er fra plata "Broderi".
Håper jeg nå ikke har glemt flere på gavelista...
Ønsker alle en riktig god jul.

3 kommentarer:

  1. Dette må da være en flott gave :)
    HVordan får du stemplet over på lyset? Brukes det et spresielt papir til det?

    God jul!

    SvarSlett
  2. Hei, og takk for kommentar.
    Jeg stempler på et hvitt silkepapir. Klipper så ut motivet og legger det på ønsket plass på lyset. Legger bakepapir over og holder stramt, og bruker varmepistol til å smelte motivet inn i lyset. Det er viktig å ikke varme for lenge - for da blir det gjerne litt ruglete. Man ser når motivet blir dekket av stearin, og når hele motivet er dekket, så slutter man. Enkelt og artig:-)

    SvarSlett
  3. Åhhhh såå flott Marianne!! Glemte å ta bilder av mine stearinlys men geniiialt å farvelegge slik du har gjort. Det var som om de poppet fram på en helt annen måte! Du lager altså så mye lekkert snuppa!

    Håper du får en kjempefin jul ♥

    SvarSlett