Februarutfordringen

mandag 29. september 2014

Criss-cross kort med stjärnor!

Nu kommer den bästa och roligaste tiden för oss kortmakare! Julen närmar sig och vi kan med hull och hår ge oss på att skapa julkort! Det är lätt att fastna i det gamla invanda mönstret så idag tipsar jag om en enkel med effektfull vikning nämligen Criss-Cross kort.

 Jag älskar stjärnor och har riktigt frossat i detta ursnygga gråa papper med vita stjärnor.
Den söta snögubben har jag stansat ut i en oval form och dekorerat med olika ramar runt om.

 Blått, vitt och grått känns både stilrent, vintrigt och lite modernt.

 När jag stoppar in mitt kort i kuvertdelen kikar den söta snögubben fram.


Jag har använt följande material från Papirdesign:
Mönstrade papper: PD 14978 Tiddeligbom, PD 14397 Kalender 2015
Blommor: Blå Hydrangea, Vit Hydrangea med pärla small och large, Grå fembladsblomma
Dekorationer: Grå Enamel dots, Grå spets, Grå halvpärlor

Många kramar från Ulrika!

1 kommentar:

  1. Nydelig kort, stilig sammensat :) <De #gråbrune" små blomstene er de fargelagt eller kjøpt (husker du fargenavnet), de er jo så fine til disse arkene :)

    SvarSlett