Februarutfordringen

torsdag 2. mai 2019

Vestoppland bunad

Her på østlandet har vi hatt kjempefint vær både i påsken og uka etterpå, så nå er det bare å nyte både blåveis og hvitveis og alt det koslige som følger med årstiden :-)

Snart er det konfirmasjonstid i deler av distriktet, så jeg har forsøkt meg på å lage kort med en Vestoppland bunad. Det er den mest vanlige bunaden her jeg bor, og den bunaden jeg har selv.

Jeg har brukt den store bunad-dien, men gjort litt forandringer på overdelen. Vestoppland bunaden er to-delt, med overdel og skjørt. Overdelen lukkes med et sølvkjede, og har klaffer nederst.

Bak på livet avsluttes den med en slags vifte nederst i ryggen, som jeg har prøvd å få til med å klippe og brette litt. Gøy med litt utfordringer ;-)

MATERIALLISTE:
Ark:
PD 1900013 Vårstemning - Nordlandsbunad blå
Dies:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar