Februarutfordringen

fredag 9. august 2019

Høstkort med hjemmelagede blomster

Hei alle sammen.

I dag har jeg lyst å vise dere et høstkort jeg har laget, ved hjelp av julepapir, hjemmelagede blomster, flere dieser og masse embossingpulver. Kanskje er du som meg, som hadde glemt litt av havet av embossingpulver du har liggende.


 Ved hjelp av diesen Ramme 2 lagde jeg selve kortet. La arket dobbelt og kjørte igjennom Vagabonden min et par ganger.


Blomstene er laget ved at jeg klipper opp sirklene (slik at de blir som en springfjær) jeg lagde med "sirkler, bølgekant" diesen, deretter tok jeg embossingpulver på. Jeg tar først litt embossingink på kanten, deretter dypper jeg i glasset og varmer, dypper i glasset igjen (nå festes det til det som allerede er smeltet i blomsten), varmer og gjentar jeg helt til jeg er fornøyd. Jeg brukte to ulike embossingpulver på blomsten og kantene på kortet, men bare den ene på bladene.


Må si at dette var en veldig gøy prosess og det vil nok komme flere slike blomster herifra.


"Til deg" fra gavekortdiesen har jeg tatt dobbel, mønsterpapiret bittelitt lavere enn kartongen og så har jeg brukt 3D gel over. Inni er kortet helt enkelt med mønsterpapir og personlig tekst.


Jeg er også så heldig å være medlem av Scrapp og Skravl gruppen inne på FB der Anita Sjøthun hadde et innlegg 3. august, og der ble jeg minnet på å bruke opp rester med en gang. Så av 6x12 med kartong og mønsterpapir ble det faktisk rester etter dette kortet. Jeg lagde dermed en liten vintag som jeg skal gjemme til vinteren. Resten av mønsterpapiret lagde jeg blomster av (med en gang). Så tusen takk til dere alle inne på denne herlige gruppen, dere gir meg uendelig med inspirasjon.


De små hjertene på er fra "ramme 2" diesen.


Jeg har brukt følgende produkter:
Ark:
Hjem til jul - Rød og fin - PD18495
Julestemning (restebit brukt til blomstene)
Dies:
Ramme 2 - PD16202
Sirkler, bølgekant - PD18414
Blad - PD17264
Gavekort - PD18399
Vintag - PD17328

Jeg håper du fant litt inspirasjon.
Klem fra


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar