Februarutfordringen

mandag 24. april 2023

Liten eksplosjonsboks

 

En mini eksplosjonsboks til en av årets kofirmanter. Ferdig brettet måler denne i overkant av 6*6 cm, så den er liten og søt. Du kan se mal nederst i dagens innlegg. 

Jeg har brukt et mønsterark med gamingtema til å dekorete denne boksen. Konfirmant-teksten på lokket er stanset ut i sølvfarget speilkartong. 

Inne i boksen har jeg plassert en lite rød sparegris. Disse fant jeg hos Tiger for noen år tilbake, men dessverre ikke funnet dem siden. Så om noen ser de noe sted, så send meg gjerne et pip. 



I sparegrisen har jeg lagt en kartongbit med stemplet tekst: 




Det finnes mange maler og tutorials på slike esker allerede. Men jeg har tegnet opp en slik som jeg har brettet denne. Har valgt å ikke skrive mål på malen, for eskene kan lages i ulike størrelser, helt fra å bruke hele 12"12" ark som utgangspunkt og ned til miniesker. 

Boksen over har jeg brettet ut fra kartong som måler 18*18cm. Scoret/brettet på hver 6.cm. Bretter på de stiplede linjene og kutter av hjørnene. 



Lokket på den lille boksen min er brettet ut fra kartong som måler 10,2 cm og preget på alle ytterkanter ved 2 cm. De heltrukne linjene klippes, ta lim på hjørnene og brett til lokket. 



Produkter:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar