Februarutfordringen

tirsdag 17. oktober 2017

Enkelt julekort

Hei og hopp! Elin her i dag, med et ganske så enkelt julekort. Jeg er glad i å lage enkle kort, men det er ikke alltid ting går som planlagt. Egentlig hadde jeg tenkt til å vise tre like, men ulike kort med bruk av snømannstempelet som kom ut nå i høst, men rødfargen jeg hadde brukt på snømannen min matchet ikke den røde kartongen jeg brukte til diecuten, så snømannen ble forkastet. De andre to snømennene mine passet resten av kortene sine mye bedre, så de kommer senere her på bloggen.

Siden kortet mitt er såpass enkelt ville jeg gjøre litt ekstra ut av bakgrunnen. Jeg tok den nye granbardieen og stanset den ut flere ganger i hvit kartong og limte hver diecut litt hulter til bulter på en hvit bakgrunn. Det skapte litt liv i bakgrunnen min, samtidig som fokuset holdes på teksten.
Teksten er montert på lave 3D-puter for at den skulle skille seg litt ut fra mønsterarket. Jeg pyntet enkelt med noen røde dotter og brukte også en glitterpensel på de røde bokstavene, selv om det ikke vises så godt på bildene.

Produkter brukt:
Ark:
Julestemning - Amaryllis knopp PD17351
Dies:
Granbar PD17324
God jul, lang PD17307
Annet:
Dotter, rød

Håper du ble litt inspirert til å prøve å lage bakgrunn med dies. Det er utrolig effektivt, og det blir helt sikkert ikke siste gang jeg gjør dette. Kreativ klem fra


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar