Februarutfordringen

tirsdag 11. juni 2019

Konfirmasjonstid

Hei og hopp!! 
Elin her i dag. Det har blitt langt mellom innleggene mine i det siste, hovedårsaken til det er så enkel som at jeg klarte å brekke skulderen på en aketur i påsken, men i dag har jeg likevel et konfirmasjonskort å vise frem. 

Jeg har brukt to ark fra Vårstemning-kolleksjonen (Rosa på ball og Tohjuling, rosa), fuktet og krøllet kantene på dem og limt dem sammen. 

Jeg satte en hvit utstanset oval på 3D-puter for dimensjon og limte på en dame stanset ut i flere lag kartong. Jeg er ikke spesielt glad i strukturen på Bazzill, så jeg har stanset ut figuren, så det er baksiden av kartongen som vises. Den er glattere.  Ordet konfirmant med skygge stanset jeg ut av de samme mønsterarkene som er i bakgrunnen. Limte på blomster av ymse slag (hortensia med perle, kirsebærblomst, roser og tulipaner), og kortets forside var i boks. 

Kortet skulle ha plass til pengelomme, så i den ene ovalen på innsiden stanset jeg ut bølgekanten med en die fra Gavekort-settet. Ovalen er kun limt i kantene til panelet bak, så det går fint an å putte noen sedler i lommen. Stemplet på en tekst med Memento Espresso Truffle og satte på konfirmantens navn med klistremerkebokstaver. Høyre innside har plass til personlig hilsen. 

Jeg fortsetter med det samme oppsettet også på baksiden av kortet. En fin tekst som passer perfekt både til konfirmanten og til ovalen den er stemplet på. Jeg limte på noen blomster også her, som en liten siste finish. 

Produkter brukt: 
Ark: 

Stempler: 

Dies: 
Gavekort PD18399

Blomster: 

Annet: 
Klistremerkebokstaver lys rosa PD102

Håper du fikk litt inspirasjon til konfirmasjonskort, og selv om vårens konfirmasjonssesong nå mer eller mindre er over kommer det jo en ny runde med konfirmasjoner til høsten. 

Kreativ klem fra 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar