Februarutfordringen

søndag 21. juni 2020

" A tag in a box " Tutorial


I dag viser jeg frem en tutorial på en "tag in a box card".
Denne tutorialen lagde Marianne da vi begge var DT for StampARTic.
Jeg syntes den var så fin at jeg måtte låne ideen hennes.

Slik har jeg lagd kortet:
Start med selve esken.
Kartongen har målene 8 1/2 " x 6 1/2 "


Lage en pregekant 4” inn fra hver kortside, og ½” inn fra den ene langsiden.




Klipp små hakk inn på langsiden som du ser på bildet.

Taglommen:
Kartong  8” x 5 ½”
Preg ved 3 ¾” og 7 ½”.




Tagen:
Kartongen er 6” x 3 ½”


Her har jeg montert paneler og mønsterark på delene:



Taglommen festes til innsiden av esken med en brads i det ene ytterhjørnet. Taglommen kan nå vris ut til siden.
 Lim esken sammen i  bunnen. Den vil nå ha en langside og en kortside med åpning.

Når du har pyntet fremsiden og taglommen og montert disse sammen, vil du kunne vri ut taglommen og dra ut tagen

Her har jeg lagt tagen på øversiden av taglommen- kun for å få den bedre med på bildet.


Kortet ferdig pyntet.
 


Produkter:
Ark:
Dies:
Blomster
Pioner hvite

Ønsker dere en fin søndag.
Klem fra





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar