Februarutfordringen

lørdag 24. januar 2015

Tutorial Vinterfigurer

Det är dags för årets första Tutorial! Detta året kommer vi att ha en tutorial varje månad.
Då vårat tema för utmaningen/konkurensen denna månad är Vinter och Snö tänkte jag visa hur man kan få de fina träfigurerna i vinterskrud.

De är ju väldigt fina som de är men om man vill ha dem vita kan man göra så här:

 Grunda figurerna med Gesso minst två gånger. Eller en gång med Gesso och två gånger med vit akrylfärg.

 Täck figuren med någon typ av genomskinlig medium.

 Innan Gelen torkat läger du på Glass Glitter med pensel. Om du först tar lite Gel på penseln och sedan doppar i glitterburken får du med bitarna upp ur burken.

 Doppa penseln igen i lite gel och ta sedan någon typ av finkornigt glitter. Låt det torka. Du kan sedan fästa Rhinestones eller pärlor om du vill ha dem mer dekorerat.

På ordet valde jag att enbart använda Gel och Art Sugar.

Här ser ni hur jag använt de söta trefigurerna på ett kort. På dessa figurer har jag använt enbart Gel och Art Sugar. Jag har också dekorerat dem med vita pärlor.

Kramar från Ulrika!

1 kommentar:

  1. Så fine de ble!! Tusen takk for at du deler :)
    klem, Synnøve

    SvarSlett