Februarutfordringen

fredag 7. oktober 2011

Julehus i oktober

Jeg har laget et julehus. Selve konstruksjonen er laget i kraftig
chipboard. Deretter har jeg kledd sidene med baksiden av arket
iskrystall, som er treverk i en nydelig grå farge.
Taket er laget av strips med scallopper som jeg har stanset
ut i cuttlebugen, og limt over hverandre så det ser ut som takstein.
Det samme gjorde jeg for et par år siden da jeg lagde dukkehus til Eline,
og sverget på at jeg aldri skulle gjøre det igjen, for det var så mye arbeid.
Det hadde jeg hvist glemt av.......


Flere vinkler. Huset har et vindu på 3 av sidene, og en dør på den siste.
Det har ei grunnflate på 6" x 6".


Vinduskarmene har jeg stanset ut ved hjelp av en vindus-die fra Sizzix,
og en label-die fra Spellbinders.
Vindusglasset er gelatinplater som gir et intrykk av gamle blyglassvinduer.
Granbaren har jeg stanset ut med en die fra Marianne Design, og fuglene
er klippet ut fra arket Juletags. Vinduskarmene er satt på med 3D puter



Hengslene på døra er laget av grungeboard, så døren lar seg åpne.
Døren er kanskje låst, men nøkkelen henger på en skrue ved siden av ;o)
Kransen på døra er laget med den samme granbar-dien, og pyntet med halvperler.


Synes huset ble riktig så koselig. Taket går ann å ta av, så det er mulig å
bruke huset som gaveeske, godter-gjemmested eller sette inn et elektrisk te-lys
 (det må være elektrisk, da pipa ikke er i bruk ;o) )

Ha en fin kveld.

Klem,
Lise

2 kommentarer:

  1. Så lekkert! Kan tenke meg det var en del arbeide med dette huset ja. Du har fått med så mange lekre detaljer, artig med nøkkelen som henger ved døra :) Jeg ser det er en del som lager lyslykter i papir, og jeg syns det ser litt skummelt ut, men batteridrevet/elektrisk lys var en god ide!

    SvarSlett
  2. gudameg sååå nydelig! Digger det taket!

    Alt er bare helt lekkert!

    SvarSlett