Februarutfordringen

mandag 10. august 2015

Storebror passer på...

Da var det mandag igjen, ferien nærmer seg slutten og det er min tur til å publisere i Papirdesign-bloggen.

Idag vil jeg vise frem en LO hvor jeg har kombinert duse blå/turkistoner med svart og grått.  Da får man et uttrykk som er sart og tøft på samme tid, perfekt til bildet av lillesøster og storebror.

Mønsterarkene jeg har brukt er fra seriene "Forventning" og "Hell og Lykke". I tillegg har jeg brukt "tittelremser" fra ulike PD-serier.  Jeg liker veldig godt at disse remsene kommer med forskjellig dekorativt mønster.  Det er veldig gøy å kunne bruke hele arket.

Som bakgrunn på LO-en, har jeg brukt et av mine favorittark. Siden det er så dekorativt i seg selv med de skrå stripene, har jeg valgt å ikke gjøre noe mer med bakgrunnen. Jeg har kun dryppet på noen dråper med svart mist.

Jeg har bygget opp bak bildet med osteklut, kakeserviett og mønsterpapir. Som pynt har jeg brukt forskjellige stempler, klistremerker, blomster, dotter og en button. Stempeltrykkene er stemplet på hvit kartong og klippet ut.




De tynne papirremsene har jeg stiftet fast på bakgrunnen med stiftemaskin.  Geotagen viser hvilken mnd bildet ble tatt, og jeg har limt et klistremerke inni den stemplede taben.


Jeg sydde frem og tilbake med symaskin over tittelen. Det ble både dekorativt og får bokstavene til å  sitte ekstra godt.  Jeg pyntet med blomster i samme blå/turkistone som bakgrunnen. En nydelig farge :-)


Produkter fra Papirdesign:
Ark: PD 14886 - En rose til jubilanten, PD 15995 - Sprudlende og snill, PD 14987 - Vinterstrikk, PD 13847 - Tavle, PD 14913 Ballonger
Stempler: PD 13776 - Chevron, PD 13788 - Bakgrunner, PD 13790 - Hei på deg, PD 13787 - Ferie
Blomster:  Kirsebærblomst - turkis, Hibiscus - turkis
Klistremerker/Stickers: PD 14933 - Alfabet, sort, PD 14939 - Hverdag
Annet: PD 13817 - Kakeservietter, 14 cm,  dotter - hvit, button - turkis m/stjerne.


1 kommentar:

  1. Så fin LO! Likar fargane, dei gjer eit roleg utrykk over det heile og detaljane kjem fint til sin rett og vert tydeleg. Skjønt bilete av søskenparet :-)

    SvarSlett