Februarutfordringen

mandag 25. februar 2013

Dette blir bare bedre og bedre...

Vår neste nye designer er fra vårt herlige naboland og heter Ulrika Blomfelt. Her er hva hun sier om seg selv:

”Först måste jag bara få säga att jag är oerhört glad och hedrad att få designa för Papirdesign!
Jag heter alltså Ulrika Blomfelt men kallas för LillBlomman i scrapkretsar. Jag bor med min familj som består av maken Anders, sonen Viggo och hunden Molle 2 mil norr om Stockholm i Sverige. Jag är en glad och positiv person som älskar att skapa med mina händer. Jag har alltid haft olika hobbys men sedan april 2006 är det scrapbookingen som tar upp det mesta av min fritid.

Min scrapstil är väldigt varierad och jag kan ena dagen skapa väldigt enkelt för att nästa dag skapa med massor av lager. Men för det mesta svämmar mina alster övar med blommor och jag mixar gärna romantisk stil med lite teknik. Speciellt för mig är nog också att jag syr mycket på mina alster. Jag älskar färg och att sätta ihop olika färgkombinationer blir jag väldigt inspirerad av! Jag har ingen agenda med mitt scrappande och sätter aldrig upp några mål utan jag scrappar för att det är kul! För min egen skull helt enkelt. Men på köpet samlar jag ju minnen till familjen och min son! Jag försöker hela tiden lära mig mer genom att gå olika kurser och testa nya saker. Jag skapar väldigt mycket och mår bra av att få utlopp av mitt kreativa behov. Jag är väldigt bred inom mitt skapande och förutom att jag gör layouter skapar jag också kort, alter, minialbum, art-journaling och canvaser.

Jag har haft en del spännande uppdrag genom åren både i Sverige och utomlands. Jag var t.ex. designer hos Pion Design i över 3 år.  Idag designar jag för Inkido, Meg´s Garden (Australien), Scraplagret, Scrapgalen, Strömstad Scrapbooking och jag är också inspirations designer hos SWE Scrapbook. Ni kan även se mig en hel del magasinet Inzpira.

Min blogg: www.lillblommanskapar.blogspot.com
Min skissblogg med ny utmaning varje månad: www.lillblommanskissar.blogspot.com

Jag hoppas att ni kommer tycka om det jag skapar! ”






Vi ønsker Ulrika velkommen til oss, og gleder oss masse til å se hva hun lager i tiden fremover.

5 kommentarer:

  1. Jätteglad att se dig här Ulrika. Ser fram emot allt et fina du kommer att bjuda oss på!! :-)

    SvarSlett
  2. Veldig hyggelig å få deg på team Ulrika!! Ser frem mot å bli inspirert av din bruk av Papirdesign:-). Nydelig layout du hadde laget, og blandingen av blå og lilla blomster var utrolig flott!!

    SvarSlett
  3. Hjertelig velkommen til teamet Ulrika :) Dette blir gøy altså! Og wooow så vakker Layout du har laget. Jeg ble helt betatt her jeg sitter og studerer. Har aldri tenkt hvor vakkert Lilla og blått kan være sammen, men dette var fantastisk. Gleder meg til fortsettelsen....

    SvarSlett
  4. Vakkert, vakkert.
    Velkommen på laget. Ser frem til mere av dine vakre kreasjoner.

    SvarSlett