Februarutfordringen

søndag 19. februar 2017

Lyst til å se hvordan jeg lager et enkelt "kaffekopp" kort?



Først og fremst legger jeg ved en liten mal jeg har tegnet, utfra hvordan jeg vil at koppen skal se ut.






 Jeg klipper deretter alle delene jeg skal ha, i ønsket farge etter målene jeg har oppgitt.
så stempler jeg og embosser teksten på panelet i kraftfarget kartong.
Etter jeg har embosset, får panelet et lite strøk av kritt på seg.
Legg krittet på "flatsiden" når du gjør dette, så får du et jevnere utrykk.
  

Alle delene distresses deretter i ønsket farge. 
og selve koppen, samt bølgepappen får etterpå et strøk over med kritt.

 Her ser dere så etter at jeg har begynt å lime sammen delene og det begynner å se ut som en kaffekopp.

Jeg lager tilslutt et hull i toppen hvor jeg fester litt hyssing og en liten tag.  

Så til min ferdige kopp.
En morsom liten gave sammen med en pose kaffe og litt sjokolade.




3 kommentarer:

  1. Så lekkert!! Kjempestilig! Takk for tutorial! :D

    SvarSlett
  2. Kjempeflott kort Hilde. Takk for at du gir så mye inspirasjon.

    SvarSlett