Februarutfordringen

lørdag 4. september 2010

Julekort og julestempel

Her kommer flere av kortene jeg lagde før Gave og Interiør-messa.
Har brukt de nye stemplene som kommer i salg om ikke så lenge.
Dette er laget ved hjelp av en firkant-punch, øitt fløyelsbånd og
et stempeltrykk.



Her har jeg embosset kartong til bakgrunn. Stempeltrykket har jeg
gjort i flere operasjoner. Motivet er stemplet med vannmerkepute,
og så har jeg strødd distress embossingpulver i ulike farger over.
Teksten er embosset med vanlig embossingpulver.
Det vises litt dårlig på bildet, men båndet er "God jul"-bånd
fra Papirdesign.



På dette motivet har jeg brukt samme teknikk som det forrige,
men her har jeg i tillegg brukt hvit Stickles som snø.
Her vises båndet også bedre :o)



Stempelplatene inneholder også flere søte små dikt.
Jeg bruker dem ofte til hilsen inni kortene mine.
Her er et eksempel:



Og et til:



Jeg lagde også et merkelapp til julegave.
Har stanset ut sirkler og scallopper i ulige størrelser, og
festet dem sammen med 3D-puter.
Litt hamptråd mellom, så har du noe å feste den med også.

Og den andre siden:

Kortene står hos Papirdesign, hvis du vil ta en nærmere titt.
Klem,
Lise

1 kommentar:

  1. Så utrolig flotte kort du har laget Lise! De pakkelappene blir nok kopiert her i huset. Kjempeflotte!!

    SvarSlett