Februarutfordringen

tirsdag 19. februar 2019

Dagen er din

Hei, alle sammen! Har du fått med deg nyhetene fra Papirdesign? To nye arkkolleksjoner, en hel bråte nye dies og et par nye stempelsett. Jeg har en tendens til å falle pladask for baksidene av arkene, og det har jeg gjort denne gangen også, og jeg har så mange ideer at jeg nesten ikke visste hvor jeg skulle starte. Det ble faktisk til at jeg ikke startet med noen av arkene, men jeg plukket ut et par dies av bunken min og storkoste meg med å bruke dem til et enkelt, om enn noe tidkrevende kort. Det er liksom meg i et nøtteskall, kortene mine ser enkle ut, og de er ikke vanskelige å lage, de tar bare tid!

Jeg startet med å sverte Distress Oxide-blekk på et stykke kartong som var litt mindre enn fronten på kortet mitt. Jeg brukte Salty Ocean, Peacock Feathers og Twisted Citron, men da svertingen var ferdig syns jeg det blå feltet tok opp veldig mye av plassen, så jeg gikk på nederst med litt Picked Raspberry. Det gjorde susen, og jeg fikk en fin gradering av farge. 

Deretter tok jeg den helt nye chevrondieen og stanset den ut to ganger i det svertede panelet. Jeg var forsiktig da jeg tok papiret og dieen ut av sandwichen, jeg ville nemlig bruke de negative bitene, så jeg la på et stykke press 'n seal før jeg tok bitene ut av dieen for å ta vare på dem. Jeg stanset ut den samme dieen fire ganger til med dobbeltsidig på kartongen, og limte sammen fire lag av den hvite kartongen oppå hverandre, før jeg tok den svertede biten på toppen. Det gjorde jeg med alle de 60 småbitene. Det blir totalt 300 småbiter med papir limt oppå hverandre, og det tok naturlig nok litt tid, men jeg er glad i både dimensjon og pirk, så det gjorde meg ingenting! Da alle bitene var limt sammen brukte jeg flytende lim på baksiden av alle og festet dem til kortbasen. 

Jeg stanset ut Dagen er din-dieen (også nyhet) i tre lag svart kartong og limte dem oppå hverandre. Når resten av kortet er såpass fargerikt liker jeg å bruke svarte diecuts eller tekststrimler for å oppnå litt kontrast og trekke blikket mot teksten. Til slutt limte jeg på noen krystaller som en siste lille finish.

Her vises chevronbitene fra siden. Fordelen ved å bruke mange lag kartong fremfor småbiter med 3D-teip (som uansett ikke hadde gått her, de minste bitene er knøttsmå og veldig smale) er at du får jevn dimensjon over det hele, så det ser pent ut også fra siden og ikke bare rett forfra. På hovedpanelet brukte jeg riktignok 3D-teip. Høyden på teipen jeg brukte er akkurat passe til at hovedpanelet går i flukt med alle de negative chevronbitene.

Produkter brukt:
Dies:
Chevron PD 19299
Dagen er din PD 19194
Annet:
Krystaller, nr. 870

Selv om du kanskje ikke er gal nok til å lime sammen 300 småbiter til ett kort håper jeg du tar en titt på nyhetene, der er det mye spennende som får kreativiteten i gang. Stor pirkeklem fra



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar