Februarutfordringen

mandag 2. februar 2015

Två rosa kort!

Först tänkte jag visa lite närbilder på kortet jag skapat till februaris utmaning. Det är så härligt att få skapa riktigt flickiga och rosa kort!

Jag ramade in motivet med dubbla die-cut ramar och massor av fina blommor. 
De söta fåglarna blir pricken över i!

Jag målade träfåglarna med både Gesso och vit Akrylfärg. Sist innan färgen torkat strösslade jag över löst glitter.

På den större fågeln fäste jag ett klistermärke med ordet Hurra!

Jag har satt ihop två olika blommor och fått den här fina varianten.

Man kan aldrig ha för mycket Rosor! Jag har petat in några små söta Rosor mellan de lite större blommorna.

Mitt nästa kort är en inbjudan till en lyxig fika. Jag valde att lägga till lite svarta detaljer så kortet känns lite mer dramatiskt och få det rosa att kännas ännu mer rosa.

Jag stansade ut en stor Muffins och ramade in den med olika die-cuts. Jag tog sedan en liten cirkel punch och stansade även ut små Muffins från det mönstade pappret. Jag använde 3d kuddar för att få ett djup och en cool effekt.


Material från Papirdesign:
Papper: PD 14911 Marias Verden Cupcakes, PD 14915 Marias Verden Ugler
Dekorationer: PD 14954 Träfigurer Fugler, Pärlor Rosa, Pärlor Vita, Rosor Rosa small, Rosor Vit large, Hortensia Ljusrosa medium, Hortensia Rosa medium, Azalea rosa, PD 14941 Klistermerker Bursdag, 3d kuddar/puter

Kram från Ulrika aka LillBlomman!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar