Februarutfordringen

mandag 18. november 2013

Vinter

Christin her og i dag viser jeg en vinterlayout i blått og grått.




De øverste lagene med ark er først stiftet sammen deretter har jeg brukt 3dputer for å sette fast på glassinposen (som er stiftet til bakgrunnsarket) Dette for at den store tresnøstjernen ikke skulle stå skjevt på resten.


I de 6 årene jeg har dratt rundt i Norge og Sverige på treffer har jeg blitt litt fascinert over ulike "skolene" som finnes for fargebruk på layouter med fargebilder. Det finnes dene ene skolen hvor det er veldig viktig at fargene på fargebildet gjenspeiles i fargebruken på layouten, at samme farge finnes begge steder.  Har sett eksempler på layouter med grønn skog som bakgrunn og med orange flytevester hvor det var størst innslag av både   Så finnes det de som ikke bryr seg noe som helst om hvilke farger som finnes på bildene og bare lager layouten.  Den skolen akkurat denne layouten representerer er den hvor fargene på bildet ikke er hovedpoenget med layouten,men blir tonet ned for at bildet skal synes mer og fargene så fram mot.   Ville du sett blåfargen på klærne om jeg hadde valgt en like mørk blå bakgrunn ???  Har likevel dyttet inn bittelitt mørkeblått så jeg er ikke helt fri jeg heller...



PD 13841 Krakelert treverk
PD 11594 Iskrystall
PD 13833 Snøen daler
PD 13832 Vinter i skogen
PD 13844 Vinterstemning
Chipboardstjerner


2 kommentarer: