Februarutfordringen

lørdag 30. november 2013

Julekalender

I morgen er det endelig desember og Papirdesign vil ha sin egen lille julekalender med alle våre lesere.. Hver dag blir det trukket en vinner blant noen av dere som kommenterer i postene våre, og på selveste julekvelden trekker vi en vinner blant alle som har kommentert - så jo flere kommentarer, jo bedre vinnersjanse vil du ha!!!


Tomorrow is the 1th of December, and we will have a little Calendar here in our blog. We will draw a winner everyday among one of you that comments on our posts, and on Christmas Eve we will draw a winner of a big price among all the comments.. So - the more comments you leave, the better chance of winning!!

Mine små må også få hver sin julekalender. Jeg har sneket meg unna på en lettvindt måte de siste årene og kjøpt ferdigkalendere som ungene har vært fornøyde med, men i år ble det en litt annerledes sak..  Jeg har spart på doruller en stund nå, og har lagd to forskjellige typer kalendere..

My kids will have their own Calendar, and this year I made two different types with toiletpaper rolls (?) and Papers from Papirdesign.



Den ene er laget av doruller som er stiftet sammen i bånn, og som så er dekorert med papir og pynt fra Papirdesign.. Jeg valgte å gjøre denne ganske nøytral, og har stort sett holdt meg til duse farger i grått og hvitt..

I have stitched the rolls together in the bottom, and then wrapped some papers around them. I made the first one neutral with white and grey decoration, and have used the paper "Vinter i skogen" as a background.

Jeg har brukt det samme papiret som bakgrunn på alle rullene - nemlig "Vinter i skogen", og det er mye av den samme pynten som også går igjen.. Kakeservietter, snøfnugg, grå blomster, blonder, 3D-puter, bling og perler.. Vintermotivene er hentet fra et av Julemotiv-arkene til Papirdesign.

I have made each day different, but have used much of the same embellishments.. Everything except the numbers and the paper-snowflakes are from Papirdesign.

Jeg måtte også snike med et par av de nye buttonsene som Papirdesign har kommet med..



Bokstavene er stanset ut med skumgummi, og så har jeg tatt på litt glitterlim..

More pictures:


Englene er et stempel fra Papirdesign.
The cute angels, are a stamp from Papirdesign






Og så var vi kommet til de to siste rullene.. 
And here we have the last two...


Produkter:
PD13832 "Vinter i skogen"
PD10611 "Julebilder"
PD10607 "Engler"
PD10602 "Jul"
buttons - røde 
Diverse blonder
Perleswirls - hvite
Blingswirls
Krystaller, (pakke med svarte, hvite og sølv)
Pioner, grå
Gardenia, hvit stor
Roser, grå 1 cm
Chipboard snøfnugg


Kalender nr. 2 har jeg vist frem før, men jeg tar den en gang til jeg;-)

I have blogged the second Calendar earlier, but I missed the last row with numbers, so here it is again;-)
Forrige gang hadde jeg nemlig ikke fått på de siste 4 rullene - lol..
Jeg har brukt arket "låvedør" og nye tallstempler.
The numbers are some new stamps that just arrived:-)

Taket er laget med arket "Tavle" og på vindborene har jeg brukt washitape med en Button i front!
The roof is made with the blackboard paper - "Tavle". I have used some washitape in front of the roof, and a new button in front.

Produkter:
PD13839 "Låvevegg"
PD13847 "Tavle"
Washitape - rød
Buttons - røde
Tallstempler

Det var mine to julekalendere.
Hvis du har lagd noe selv med Papirdesign - så vis oss gjerne på vår facebookside.

Og husk å komme tilbake igjen i morgen!!












3 kommentarer:

  1. Kjempefine kalendere!
    God adventstid til dere alle :)
    Klem

    SvarSlett
  2. Rålekkre!! Så god idè med doruller på snor!

    SvarSlett