Februarutfordringen

mandag 11. november 2013

A bunch of Christmas cards

Jag är i full gång med att skapa massor av julkort! Så idag blir det två julkort och ett grattis kort från mig här i bloggen. Papirdesigns nya julpapper är otroligt vackra och dessutom fina att blanda med äldre kollektioner!

I have started create lots of Christmas cards. Today I have two Christmas cards and one other card to show you. The new Christmas papers from Papirdesign are amazing and really good mixing with older collections!

Här har jag använt stora vita Rosor, små röda Rosor och röda Julstjärnor. De röda blommorna duttade jag med guldglitter.

Here I have used big white Roses, small red Roses and red Poinsettias. I used golden Stickles on the red flowers.

På detta kortet har jag låtit de vackra glittrande snöflingorna ta mycket plats. På julen är det helt okej att ha mycket av allting!

On this card I let the sparkeling snowflakes take the center of attention. At Christmas it´s allright to have a lot of everything!

Visst blir det lyxigt med allt glitter och blingswirlarna!

I think all the glitter and sparkly swirls makes it so luxurys!

De lite rundade vita Rosorna är en av mina favoriter! Delikata!!!

The white Roses with the little roundness are one of my faves! Delish!

Jag gillar verkligen lila även om jag vet att många tycker att det är en svår färg. Här har jag blandat flera olika papper i liknande nyanser och visst funkar de fint tillsammans! Ett lite slingrande blomcluster gör koret riktigt feminint och sött!

I love working with lilac and purple. But I also know that many people think it´s a difficult color. On this card I mixed several different papers in similar colors. I think it´s working really well! The winding flower cluster is making the card very feminine and cute!


Material jag använt:
Mönstrade papper: PD 12704 Duften av jul, PD 13501 Konfirmasjonstid, PD 12660 Din dag, PD 13833 Snöen daler, PD 13753 På rad og rekke, PD 13762 Mot vår, PD 10514 Rosebukett, PD
Dekorationer: Lila , Lila Rosknoppar, Lila små Rosor, Lila stora Rosor, vita små Rosor, vita stora Rosor, röda små Rosor, röda Julstjärnor, Chipboard snöflingor, Bling swirl

Många kramar från Ulrika aka LillBlomman!

1 kommentar: