Februarutfordringen

onsdag 5. februar 2014

Color and stamp galore! Art Journal spread :)

Heisann alle, her merkes det at lyset er kommet tilbake. Jeg kan altså ikke få nok farge inn på netthinnen eller i kroppen kjennes det ut som hehe. Fra kontraster i det mørke til knallfarger mot det lyse. Denne AJ begynte rolig men så har jeg jo en bunke med lekre stempler fra PD *hjertesukk*. Og med så stor lykke i en bunke, klarte jeg rett og slett ikke å stoppe helt... så her får dere en farge-stempel-stæsj bombe hihi! Håper den gjør dere like glad som den gjør meg å se på ;)

Hi everyone! Here where I live in the north of Norway, the sun and light has come back. Yeay! So it is like my whole spirit needs some colors! More the better, also contrasts where I can find them. This spread was supposed to be kinda mellow and calm. But I am one of the luckiest designer girls in scrapbooking I think. So Line the awesome Producer-designer gave me a bunch of stamps *heartbeating*. So much happiness in a pile of stamps, love it! So I could not resist and could not stop playing. So there are A LOT going on these two pages lol! I hope it makes you as happy as it does me. It gives me hope in what ever dark corner I could think of ♥

It says something like this: Seriously tough times? Remember if you do not dare risk anything you won't win anything... Not an exact translation, but something like that ;) On the bottom it says Dare to live, Dare to be ♥

Jeg har brukt seriøst mange Papirdesign stempler på denne AJen og kunne sikkert fått plass til enda mere. Alle passer så godt sammen og drar sammen temaet så fint :) / I have used a lot of PD stamps on this page, and could easily used even more. They all go so perfectly together :)


Jeg digger skrifttypen på dette tekststempelet. Her har jeg faktisk brukt 3 PD stempler oppå hverandre. Blomsten bak som er egentlig en tekstboks fra en eldre stempelplate er underlaget. Så er tekstboksen et annet stempel, for så til sist tekststempelet. De er fra forskjellige serier og år, men passer vakkert sammen :)
I love the font on the stamped quote. Also I have used 3 PD stamps to make this. The bottom one is an older tekstbox stamp, the frame around the text is another one. And of course the text is one ;) All fint nicely together.

Åhh disse pilene altså. Nå har jeg da brukt tykk enamel embossing pulver på de, så detaljene er ikke helt tydelige akkurat hehe. Men ville ha dem litt bøff og røff hehe! / The arrows are also a stamp. They are much more detailed orginally. But I love my embossing enamel lol! So I made the arrows kinda plump and grungy looking *grin*.

Ser dere Chevron mønsteret? Både i stempel og opphevet og på kantene? Jeg ble så glad i det stempelet at jeg laget en liten hjemmelaget stensil av den ;) Ikke en evigvarende en, men en av emballasje. Slik ble det:

Jeg stemplet det rett og slett på litt tykk emballasje og skjærte ut med skalpell. Blir ikke helt perfekt men likte så godt å få tekstur av det vakre stempelet. Så da kan jeg bygge det opp lagvis ;) På denne AJen har jeg stemplet vanlig først, så har jeg både inket og hatt Molding Paste gjennom stensilen.

I LOVED the pattern of Chevron so I just had to make a little stencil out of it. It is not a stencil that will last forever. It is out of thin laminated cardboard. But I will just make another one if it falls apart. I just liked the stamp so much that I wanted it in dimension also. It is not totally exact but close enough. So I have stamped the chevrons, but also used the stencil for inking and Molding Paste :) Fun! 

 Og så har vi de vakre Enamel Dottene da, hjertesukk! At noe så lite kan gjøre meg så lykkelig og i så mange fine farger og! / I just adore these dots from PD. The colors, the variety in dimensjon.. it is kinda amazing that something so small can make me so happy ☺.
 Tag, bokstavene, stjernene, smileansiktet, enamel dottene, embossede bakgrunnen, mønsterarkene, alt er Papirdesign ♥ Ja og hjertet er og et stempel jeg har embosset med mere Enamel embossing pulver ;) Bobleplast stempelet liker jeg særdeles godt, vel jeg liker dem alle egentlig. Glad jeg ikke må velge ut favoritter når det kommer til PD stempler hihi!

Everything on this picture is from Papirdesign, from the stamps: shipping tag, heart, chevron, smileyface, dots, embossed background. The stars, patterned paper, alfa stickers are all Papirdesign. Love it! I am so glad no one is saying I have to pick a favorite when it comes to PD stamps. I can not choose, they are truly dear to my creativity!

Her er listen over hva jeg har brukt på disse sidene:
Stempler/Stamps:
PD 13771 Piler
PD 13790 Hei på deg
PD 13769 Digg
PD 13781 Ta sjansen
PD 13783 Fordi
PD 13787 Ferie
PD 13788 Bakgrunner
PD I anledning dagen
PD 12665 Små ord
PD 12687 Smileys

Mønsterark/Patterned Papers:
PD13745 Tanker om framtiden
PD 12660 Din dag
PD 12707 Vennlig hilsen
PD 11566 Turkis
PD 13841 Krakelert treverk
PD 13838 Bark
PD 11594 Iskrystall

PD klistermerke bokstaver - Gul og Grønne
PD Enamel Dots Rosa, Lilla og Oransje 

Det ble en lang post fra meg i dag, men håper det ikke gjorde noe. Håper det inspirerte dere til og å leke og kreere ☺ Ha en kjempefin dag alle sammen!

It became a long blogpost, I hope you did not mind. I also hope it inspired you to play and create today too ☺ Have a wonderful day everyone.


Linn

3 kommentarer: