Februarutfordringen

fredag 28. februar 2014

Project Life med Papirdesign

På andre siden av atlanteren har Project Life vært stort en stund nå, og det ser ut til at trenden har kommet til Norge også. Dette er en fin måte å få bildene i album på, og hvor man også kan få brukt sine scrappesaker når man skal legge til skrift og pynt. Det er mulig å få kjøpt masse småark og spesiallagde plastlommer til dette, men det går også fint an å bruke det vi allerede har liggende.
Jeg har flere album av typen Share&Tell, og der har det fulgt med plastlommer som er beregnet for å putte inn liggende bilder i. Disse har jeg aldri brukt, men nå har jeg bestemt meg for å prøve ut project Life.. Jeg har brukt rester av arkene som jeg har brukt på mine layouter eller kort, og klippet dem til. Man kan pynte enkelt eller avansert - og jeg har valgt å gjøre mine helt enkle..
Her ser dere et eksempel hvor jeg har laget siden sammen med en layout jeg også har lagd for Papirdesign.

Project Life has been big "over there" for some time now, and now some of us Norwegians are slowly coming after.. I have just started making a couple of PL-pages, and are keeping mine simple. Instead of spending a lot of money buying PL-kits, I have used leftovers. Today I am blogging two pages - one that goes together with a layout, and another that is a two-pager that will go into my Project-12 album for 2013..

Synes det ble stilig når fargene og arkene gikk igjen på layouten også.

Eneste pynten foruten arkene var deltajer som ble klippet ut av arkene, og en chipboardstjerne som jeg stemplet på med et av de nye småordene.

Produkter:
PD14880 "Fotballer"
PD14881 "Fotballkamp"
Chipboardstjerne
stempel: PD13764 "Go`gutten"

Jeg er enda ikke helt i mål med mitt "prosjekt 12" for 2013, noe som frem til nå har bestått av en dobbeltlayout for hver måned. Jeg fant ut at jeg skulle lage de siste månedene i Prosjekt Life-stil, og da ble august måned seende slik ut:
Papirdesign har så mange flotte lilla papirer som matcher hverandre, så jeg fant frem mange fra restebunken min og klippet ut i ulike størrelser. Jeg tok med et par av de nye blå chevronarkene også siden det var så mye blått i bildene. Å ta bilder mens de ligger i plastmapper er en liten utfordring, men bedre enn dette fikk jeg ikke til.. Denne siden er ganske enkel, og uten alt for mye pynt. Det er ikke så mye som skal til hvis man vil lage slike album..


 Her kommer et par nærbilder av enkelte av lommene..
Her er detaljene hentet fra arket "tavle" og en buttons.

Jeg fant frem noen kjempegamle stempler fra Papirdesign, og brukte disse til "hvem, hvor og sammen med".

Her har jeg kun klippet ut en doilie fra et ark, og brukt alfabetstickers og en chipboard.

De nye pilstemplene er supre til dette bruket, og blir nok hyppig brukt fremover på mine PL-sider. Datostempelet er fra den nye datoplata.

Det kommer nok flere Project Life-sider fra meg etterhvert, men dette var alt for i dag. Ønsker alle en riktig god helg.

1 kommentar:

  1. Det var veldig stilig.. og jeg har tenkt at nei dette gidder jeg ikke hive meg på, for nå er det maling, scrapping osv,, det blir bare dyrt, men sånn som du viser det så trenger jo det ikke bli dyrt i det hele tatt. Tusen takk :)

    SvarSlett