Februarutfordringen

søndag 15. november 2015

JULEPYNT AV SIRKLER

God søndag :)
Min tur til å ha en liten tutorial her inne på bloggen, og jeg vil vise hvordan jeg har puncha ut en hel masse sirkler og laget julepynt av de. Ja til og med et kort har fått sirkelpynt.
Det er faktisk en god stund siden jeg på en surferunde på nettet, falt for denne metoden å lage "julekuler" på, men jeg husker jo ikke nå hvor jeg fant det... Så jeg har laget en superenkel tutorial på hvordan jeg har laget de:


Her ser du hva jeg brukte for å lage med. Størrelsen på sirklene bestemmer du jo selv, etter hvor store du vil ha "julekulene". Stæsjinga er jo også smak og behag. Quick gluen er utrolig grei å bruke siden den tørker fort og holder godt og blir blank når den tørker.


Jeg starter med å punche ut en del sirkler - Noen med scalloped kant på og noen litt mindre uten.



Bretter de i to på midten og bruker falseben for å få en skarp kant. Så limer jeg de sammen to og to - så mange jeg vil ha, etter hvor tette jeg vil ha kulene.



Jeg lagde også noen halve som jeg tenkte å bruke på et kort..


Husk å lime tråden inni midten hvis du har tenkt at kulene dine skal henge :)


Slik ble den til slutt.... med julestjerner og granbar og litt snø :)





Syns de ble ganske søte om jeg skal si det selv, hihi **



Her er det en blå variasjon hvor jeg har limt små kakeservietter mellom for å liksom få blonder.


Hengende på ei trollhassel-grein :)





Her kan du se hvordan jeg har brukt de halve på kort ;) Stilig med gull i tillegg til de fine PD-arka.


Er jo også en genial måte å få brukt opp restepapir på.. Så da er det bare å sette i gang og produsere julekuler i fleng!!

Ønsker deg en super søndag!

Produkter:
Mønsterark: PD 15068 Julestemning, PD 15070 Julefeiring og PD 15084 Snøvær
Kartong: PD 15096 Rød 1
Klippeark: PD 15092 Tall
Annet: Julestjerner, Krystantemum og kirsebærblomster.

Smil og klem, Synnøve



2 kommentarer: