Februarutfordringen

mandag 30. november 2015

Dekorative Pakkelapper

God morgen!
Da var vi kommet til siste dag i november, og julehøytiden nærmer seg med stormskritt.  Mange har nok julegavene på plass allerede og er i full gang med innpakking og merking.

Jeg har hatt litt dilla på å lage dekorative pakkelapper i år, og vil i dag vise dere noen av disse.  Jeg lager som regel pakkelappene i par, så det er derfor det er to av hver type.  Jeg ble veldig inspirert av de røde tagsene Mette laget til novemberutfordringen, så de første her er litt i samme stil.

Jeg har brukt rød kartong fra Papirdesign som base, og laget "strikkemønster" ved hjelp av modelling paste og stensil.  Jeg har også limt på en bit "mariusmønster" nederst.

Pakkelappene er dekorert med trefigurer som jeg har dabbet hvite og hatt "Effekt sne" på, klistremerker, utklippsord og dotter.  Til slutt har jeg knyttet hamp og twine i hullet på tagen, sammen med en liten julebjelle.


 Produkter jeg har brukt:
Ark: Monokromatisk: PD 15096 - Rød 1.  Til Ettertanke: PD 15071 - Alle hjerter gleder seg, PD 15081 - Gave til far. PD 15092 - tall
Klistremerker: PD 15051 - Julehilsen
Annet: Trefigurer - vinter, Røde og hvite dotter.


Jeg har også laget en enklere variant av pakkelappene.  På disse har jeg også brukt den røde kartongen som base. Jeg har stanset ut et snøflak nedest (idé hentet fra Pinterest) og limt mønsterark bak.  Til slutt har jeg pyntet med klistremerker og halvperler.


Produkter jeg har brukt:
Ark: Monokromatisk: PD 15096 - Rød 1. Til Ettertanke: PD 15071 - Alle hjerter gleder seg.
Klistremerker: PD 15051 - Julehilsen
Annet: Hvite halvperler.

Lykke til med innpakking av julegaver.  Håper du fikk litt inspirasjon til å lage dine egne pakkelapper.

Hilsen Hege



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar