Februarutfordringen

lørdag 28. november 2015

Minialbum med Mann er mann

Heisann.. I dag er det Marianne sin tur her i bloggen.
Jeg kom over en tutorial på et minialbum og fikk en idé om å lage et spesielt farsdagsalbum. Det var bare det at farsdagen kom litt brått på, og dette prosjektet tok litt tid å lage, så det ble et årskavalkade-album til gutten vår istedenfor. 

I denne lille boksen er det plass til utrolig mange bilder, og den var morsom (men tidkrevende) å lage. Dere får bære over dere med en god del bilder. Hele albumet er ikke med, men nok til at dere får et inntrykk iallefall.
Selve boksen er lagd med papp, kartong og mønsterpapir, og jeg har kun brukt ark fra "Mann er mann" til dette prosjektet. Jeg tror samtlige ark er med her.. I tillegg har jeg brukt masse stempler og  klistremerker til å dekorere med.


Når man fjerner båndet og åpner boksen, åpner det seg 6 foldere som er flettet inn i hverandre. Hver folder kan åpnes, har plass til et kort inni, og har en tag på baksiden. Det gir plass til masse bilder eller tekst hvis man ønsker det. 

Her ser dere de 6 folderne - tre på hver side. 

Jeg klippet ut tekstene på ett av de nye arkene og limte på innsiden av hver "dør". Noen tekster er også på baksiden av folderne. De nye klistremerkene kom også virkelig godt til rette på dette prosjektet her!

Jeg må si jeg ble veldig fornøyd da jeg kom på månedsstemplene som "pynt" til folderne. Siden det er 6 foldere og et kort i hver folder, kunne jeg stemple på alle 12 månedene. Bildene er forsøkt printet ut til de månedene som er stemplet på.


Her ser dere hvordan folderne kan brettes ut - og kortene som er inni.


Jeg har brettet ut albumet litt her slik at jeg fikk vist mer på hvert bilde. Du kan også se baksiden av hver folder her. Jeg klarte selvsagt å lime på mine taglommer feil vei, og jeg fikk ikke fjernet dem igjen siden jeg hadde brukt så godt lim.. Jeg valgte derfor å kun skrive tekst på tag`ene så de ikke må tas ut så ofte.






Jeg stemplet en del rett på bildene og - særlig der jeg ikke fant passende klistremerker. Det skal forresten godt gjøres med alle de kule tekstene som er på de nye klistremerkene. 





Jeg mangler nå bare å lime inn og pynte bilder fra november og desember så er mitt lille prosjekt helt ferdig. Så gjenstår bare et lignende prosjekt til minstemor... 

Hvis du får lyst til å prøve deg på et lignende album, finner du link til en utmerket tutorial her  eller her
Tutorialen stemmer på millimeteren - og med unntak av meg som gjorde en bommert med å lime på taglommene feil vei, så var den veldig lett å følge.

Produkter:
Ark: Mann er mann: PD15114 God og varm, PD15115 I garasjen, PD15116 Beste pappa, PD15117 Arbeidsmann, PD15118 Uteboden, PD15119 Fart med bart
Til ettertanke: PD15091 Klippeark Ord
Annet: diverse klistremerker og stempler, 3D-puter, alfabetklistremerker. 


Takk for meg. Ønsker alle en riktig god helg og en flott første søndag i advent i morgen.

2 kommentarer:

  1. Kjempefin Marianne. Tror jeg må prøve meg på en sånn.

    SvarSlett
  2. Utrolig stilig og forseggjort! Superlekker!

    SvarSlett