Februarutfordringen

tirsdag 5. september 2017

Julen er her

Ok, så er kanskje ikke julen her ennå, men de nye julearkene er i det minste rett rundt hjørnet. Har du sett dem? De er rålekre!!! Inspirert av de nye, blå julearkene har jeg laget et lite brettekort med de blå julearkene fra i fjor. Jeg er veeeeldig svak for blå jul.

Et brettekort ble det denne gangen. Sammenbrettet er det hele ganske lite, det måler knappe 4x4", men magien skjer idet du åpner sløyfen og bretter det opp.
Det er nemlig ikke så lite likevel. 7 paneler og en lomme med tag med plenty av plass til å skrive på. Jeg har prøvd å ikke bruke for mange ark, for jeg vil ikke at det skal bli rotete, men jeg vil heller ikke at det skulle se ensformig ut, så litt forskjellige ark må man ha likevel.
Stempelsettet Høytid så fin er genialt til sånne kort. Det består nemlig av tre "verselinjer", så jeg har stemplet hver av dem på oval diecut av mønsterark laget med den minste ovale dieen med hullkant fra Hipp hurra, oval-settet. Ovalene er satt på hvert sitt panel, og jeg har pyntet veldig enkelt med utstansede snøfnugg.
Tekstene jeg har stemplet på vimplene valgte jeg fordri de er små og ikke minst fordi de er i samme stil og font som stempelet jeg har fordelt på ovalene. Ved å bruke samme stil på alt unngår man også rotete inntrykk.
I lommen på høyresiden av kortet skjuler det seg som nevnt en slags tag man kan skrive på. Jeg har delvis stanset ut den største ovale dieen med hullkant øverst på tagen og stemplet et par snøfnugg fra Reinsdyr-settet med blått blekk.

Produkter brukt:
Ark:
Gledelig Jul - Kristtorn, blå PD 16200
Gledelig Jul - Pepperkakebyen PD 16215
Stempler:
Reinsdyr PD 12688
Høytid så fin PD 12691
Tag PD 12685
Furukvist PD 14917
Dies:
Hipp hurra, oval PD 17236

Dette kortet kan se litt innviklet ut, men det er ikke vanskelig å lage, jeg lover. Håper du ble inspirert til å prøve noe lignende.

Klem fra

6 kommentarer:

  1. Dette var fantastisk stilig, og veldig lysrvtil å lage i bursdagskort til helgen kjenner jeg ❤! Men, tror ikke helt jeg klarer det. . .må studere litt ��! Knall koselig julekort er det ihvertfall ❤❤❤!

    SvarSlett
  2. Fint kort.
    Har du en oppskrift?

    Hilsen Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Marit. Hvis du klarer å holde ut knappe to uker kommer det en trinn-for-trinn-forklaring, så følg med!

      Slett
  3. Så flott dette var ;) Dette må jeg nok prøve meg på :)

    SvarSlett