Februarutfordringen

torsdag 28. september 2017

Til en arbeidskar, gratulerer

 Hei, og god torsdag!
I dag har jeg lagd et dobbelt vimpelkort til en arbeidskar - jeg viser dere lengre ned i innlegget hvordan jeg gjør det.
På dette kortet har jeg brukt mønsterark, ikke kartong, som base. Dette fordi jeg ville få med flest mulig av traktorene.
Jeg gikk i tillegg to størrelser ned på vimpelen jeg stansa ut stempeltrykket med, av samme grunn. Stempeltrykket er fargelagt med ProMarkers, og opphøyd med 3D- puter.
Ellers har jeg pynta med to tekststempel, hvor det ene er stansa ut og opphøyd med 3D- pute, det også, samt grønne dotter.
 Inni har jeg derimot to paneler av kartong oppå hverandre, både for avstivning av kortet, for fargene sin del og det er fint å skrive/ stemple på.


Produkter:
Ark:
Dies:
Stempel:
Pynt og annet:


*****************************************
Så over til hvordan jeg lager de doble vimpelkortene!
Jeg viser to varianter; et som henger sammen i toppen og et som henger sammen i sida.

Kutt opp to kartongbiter, den ene 12" x 3" og scor på 6", den andre 6" x 6" og scor på 3". Brett dem så der du har scoret.
Vi starter med den første, og legger die- en med skjærekanten akkurat utenfor bretten på kartongen.
Tape die- en fast med en tape som ikke sitter alt for godt, bare så den ikke flytter på seg.
Jeg legger den så diagonalt i maskinen, for å fordele trykket. Den stanser best da :) Sveiv gjennom et par ganger, så er du helt sikker på at den har skjært gjennom over alt. Og som dere ser har jeg brukt en sliten gammel CuttleBug uten problem, så dette burde funke i alle maskiner! ;)
Vips! Der var første kort ferdig, og klart til pynting :)
Jeg gjør det samme her på nummer to - skjærekanten akkurat utenfor kartongen, på langsida nå.
Setter på to tapebiter, så den holder seg på plass.
Gjør det samme her - på skrå inn i maskinen, og sveiver gjennom et par ganger.
Og neste kort er også klart til pynting!
Jeg digger dette die- settet, og har brukt det mye allerede ❤

Nå er det deres tur! Gleder meg til å se hva dere lager :)
Lykke til!

Og helt til slutt - ikke glem å bli med på BLOGGHOPP for å ha mulighet til å vinne flotte premier!

Kreativ hilsen fra

2 kommentarer:

  1. Så "enkelt", men så flott. Liker at du legger ut så detaljerte beskrivelser for en nybegynner og "dummies" som meg. Denne dies`n MÅ jeg bare kjøpe.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig, Unni :)
      Det er alltid en glede å kunne være til inspirasjon for andre!
      Klem, Renate

      Slett