Februarutfordringen

mandag 5. september 2016

Hjertelig tillykke

God morgen!

I dag vil jeg vise dere et bursdagskort, hvor jeg har kombinert treverk, strikk og blomster.  Kortet er laget til en flott dame på 87 år og jeg har brukt en av mine favorittfarger, nemlig lilla.  Kortet er 4 x 6 tommer, og bretteteknikken på innsiden er inspirert av et kort laget av Cathrine, som jeg fant i Ett trykk.


På bakgrunnsarket har jeg brukt stensil med "strikkemønster" og akrylmousse.  Jeg har stemplet forsiktig med et bakgrunnsstempel og sprutet med svart og hvit mist.  Etterpå har jeg bygget opp under motivet med mønsterark, osteklut og en utstanset doily. Arkene jeg har brukt er fra seriene "Til ettertanke", "Mann er Mann" og "Muligheter".

Motivet er stemplet med svart stempelpute, og jeg har stemplet svakt rundt kanten med et bakgrunnsstempel. Jeg har også sprutet noen dråper med lilla og svart mist.

Hjertelig tillykke er stanset ut i hvit mosegummi med lilla kartong som skygge. Til slutt har jeg pyntet med blomster i ulike størrelser og lillatoner.


På innsiden har jeg brukt samme mønsterark som på forsiden og ulike tekststempler. For- og baksiden er montert sammen av et slags "trekkspill". Ved å lage innsiden på denne måten, får man god plass til personlig hilsen og evt pengelomme.


For å holde kortet sammen har jeg montert et hugsnugbånd.  Diecuten på innsiden er pyntet med blanke krystaller.


Produkter:
Ark: "Muligheter": PD 16158 - Si det med blomster.  "Mann er mann": PD 15114 - God og varm.  "Til Ettertanke": PD 15073 - Våre tradisjoner.
Stempler: PD 13778 - Lin og mur, PD 13788 - Bakgrunner, PD 13792 - Rokk, PD 13794 - Ord til deg, PD 14923 - Du er flott.
Dies: PD 15120 - Til Lykke
Blomster: Batikk (lilla), Roser 1,2 cm (lys lilla), Søte blomster (vintage lilla), kirsebærblomster (mørk lilla) og roseknopper (lilla).
Annet: Krystaller, blank.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar