Februarutfordringen

torsdag 8. september 2016

VESKE-ALBUM

Hallo og god torsdag!
Idag vil jeg vise dere en veske som kan brettes ut som et album.
Fant bilde av noe lignende inne på nettet, men ingenting som viste hvordan den lages, så da lagde jeg rett og slett en selv. Så da håper jeg at den er noenlunde forståelig, hehe :)

Først noen bilder av ferdig produkt:



Jeg har brukt forskjellige ark i blåtoner, og her er det masse å ta av. Har også sydd med symaskin rundt noen av panelene, for fin effekt.




Lokket på vekska er laget av dies som er brettet på midten og limt på bak. 
Nydelige PD blomster og swirls.




Slik blir det altså når en bretter den ut. Det er den ene tantisen (tantejenta) min, Anne, som skal få dette til 12 års dagen, så bildene er av henne og det ene barnebarnet mitt Ella... De ble hjertevenner, de to :)


Her vises halvparten av lokket, hvor jeg har klistra to limputer på.. Skulle egentlig hatt magnet, men det var jeg tom for. I siden ser du en liten flipp som kan dras ut .........


Og her ser du bildet som jeg hadde stukket inn under panelet. Det samme er gjort på høyre siden..

Da håper jeg du er klar for en aldri så liten tut på dette lille "veskealbumet"..



Basen er altså en kartong på 12 x 5,5 inch, som jeg legger på scoreboardet mitt og scorer på 5, 6 og 7 inches.


Du skal da få disse brettene som danner bunnen i veska og som gjør at den kan stå. Er lurt og kle disse brettene også med paneler, da blir den stødigere.



Her har jeg skjært til hvite paneler og mønsterark og laget en sirkel i hvert. Det er her bildene skal vises. Her må du nesten måle etter hvor store bilder du skal bruke.


Her har jeg skjært til kartongene som bildene skal limes på, og jeg har også brukt en liten sirkelpuncher for å lage en halvsirkel der bildene skal dras ut. 



Her er bildene ferdig limt med fine ord-stickers og en liten flipp i siden til å dra ut med. Jeg har også limt en liten ramme rundt sirklene for pyntens skyld. Også her har jeg brukt symaskinen..

Da er det bare å skyve inn bildene og pynte utsiden, slik som jeg viste lenger oppe. Og til slutt en hank på til å holde i. 
Håper denne faller i smak hos Anne-mor og at DU får lyst til å prøve og lage din egen vri !!

Produkter:
Mønsterark: PD 16143 En stjerne, PD 15032 Endelig gift, PD 15997 Du er invitert og PD 
 Stickers : PD 15045 Moroklumpen og  PD 15044 Frøken fryd
Chipboard: Stjerner blå 631 og Stjerner rosa 630. PD 16165 Gratulerer.
Diverse blomster.
Brun swirl


Smil og klem,




3 kommentarer:

  1. Så stilig. Den må jeg prøve en gang

    SvarSlett
  2. Så flott veskealbum! Takk for inspirasjonen, dette må prøves. ��

    SvarSlett
  3. Så flott veskealbum! Takk for inspirasjonen, dette må prøves. ��

    SvarSlett