Februarutfordringen

mandag 19. september 2016

Nå kan julen bare komme...


God morgen!

Vi har kommet over midtveis i september, og det er under 100 dager igjen til jul!
For ikke mange dager siden fikk jeg Papirdesign sin herlige juleserie "Gledelig Jul" i hus, sammen med nye julestempler og dies.  Da lot ikke julestemningen vente på seg, så det var bare å sette i gang med julekortene med det samme :-)

Jeg har laget et julekort i rødt, kombinert med kraftkartong og bølgepapp. Mønsterarket med julekurver ble raskt en favoritt, nydelig og nostalgisk.  Jeg valgte å ikke ha motiv på kortet, men heller bruke en av de nye stempeltekstene som motiv. Teksten stemplet jeg på kraftfarget kartong og
embosset rundt kanten med hvit frantage. 

Jeg bygget opp under stempelteksten med osteklut, en nydelig rammedies og kakeserviett. Selve teksten ble montert med 3d puter for å skape dybde.  Jeg stanset også ut kristtornblader i bølgepapp, som jeg limte inn under kanten på rammen.  Jeg pyntet med blomster i rødt og hvitt, samt røde dotter. Til slutt limte jeg på et par juleklistremerker og stanset ut teksten "Juleklem" i hvit mosegummi.

Resultatet ble et nostalgisk julekort, akkurat slik jeg liker det :-)






På innsiden av kortet har jeg brukt samme mønsterark og rammedies som på fremsiden.  Jeg valgte å stanse ut i kraftkartong på innsiden. Jeg stemplet en nydelig juletekst inni rammen og pyntet med et rødt chipboardhjerte. 


Produkter:
Ark: "Gledelig jul": PD 16197- Hjertekurver, PD 16198 - Store og små
Dies: PD 16202 - Ramme 2, PD 16205 - Juleklem 3, PD 16172 - Kristorn
Stempler: PD 16176 - Det du håper på, PD 16185 - Juleord
Blomster: Julestjerner, beige bær
Klistremerker: PD 15049 - Juleglede, PD 15051 - Julehilsen
Annet: Røde dotter, Chipboard - hjerte, rødt.


Har du fortsatt ikke sikret deg dine favoritter, sier jeg bare .... "løp og kjøp"....  Her er det utrolig mye lekkert å velge mellom :-)




1 kommentar:

  1. Så nydelig kort. Gleder meg til denne juleserien kommer i butikken.
    Flott med diescut i kraftkartong

    SvarSlett