Februarutfordringen

fredag 24. april 2015

Smalt konfirmasjonskort


Noen ganger er det morro å lage kort i en litt utradisjonell størrelse. I dag har jeg laget et kort i 2,75 x 6 tommer, så det ble et høyt og smalt kort. Dette kortet er laget for Papirdesign. Alle ark kommer fra den nye serien "Hell og Lykke". Jeg har valgt å bruke panel på fremsiden som går i kortets lengderetning for å forsterke det smale inntrykket kortet har.


Kartongen til kortet var opprinnelig 8 tommer langt.  Når jeg kappet det til riktig lengde, beholdt jeg hele lengden på delen som blir fremsiden av kortet, men kuttet vekk resten. Den ekstra fliken har jeg deretter laget dobbel brettekant på, slik at den blir brettet opp, og lager lomme til tag og en eventuell pengegave.
Denne fliken er festet med 3D-puter ytterst i kanten, slik at den ikke ligger helt flatt inntil kortet.


På venstre side er tekstpanelet laget løst, slik at den kan taes ut. Da får man mer plass å skrive, ettersom kortet er litt smalere enn normalen.


Kortet er pyntet med blomster, litt ark-striper, osteklut og halvperler. Tekststripene er festet med 3D-puter. Jeg har i tillegg hatt på litt maling her og der.


Produkter brukt:
Ark: PD 15030 Smil til verden, PD 15043 Snill og Tøff
Stempel: PD 13801 Kjære Konfirmant, PD 13794 Ord til deg, PD 14964 Nesten Mann
Blomster: Roser 3,5 cm Lilla, Roser 1 cm Lilla, Roser 1,2 cm Lilla
Annet: Halvperler Lilla


3 kommentarer:

  1. For et nydelig kort.. Å takk for tipset, har litt kort tørke her nå og skal i konfirmasjon på lørdag.. Så dette vil jeg prøve meg på.

    SvarSlett
  2. Åhh guriland så vakkert *hjertesukk*

    SvarSlett